Friday, July 24, 2009

Review ttg tanaman cik abgku


Untuk pengetahuan kome...cik abgku nie bkn saja berseni, kreatif, dia suka cuba benda baru....kalu da minat kan... betul3..kata upin dan ipin... So daku nak review kat sini hasil dari minatnya tu...

ni daku punyer...da booking...

pokok mangga nie pakej skali beli umah...da blh makan...


Pokok Malberi ke blueberry ..daku pun x pasti..dapat dr kawan kakyong...


ni pokok anggur...projek besar cik abgku...da menjalar satu lane...nak g lane kedua lak..pasni daku x yah beli kat luar...hahahaha



30 comments:

POSH76 said...

leh ler bg mangga sjibik...hehe...fuyoo ada anggur cam obersea lak...hehe

enjoy ur weekend..hehe

CuTeMiUt78 said...

wah.. sejuk tgn..menjadi semua hasil tanaman

iedaLUVsham said...

wah!! beshhnyer mcm2 buah ader tur kak miela weh..;p

iedaLUVsham said...

kalo buah dh menjadi call ieda ek, nak g mkna, huhuhu!!! suke2 jer aku nih! ;p

miela77 said...

posh76, CuTeMiUt78, ieda... meh la ke umah..leh makan...nak pos...takut posmen yg makan...ieda klu ko nak da masak nanti k.iela bg sikit.opis kite dekat je..tapi x byk le...coz buahnya jarang2...huhuhu

MAMADANISH78 said...

eeeeee...bestnya....
teringin gak nk beli pokok anggur tu..
tp tak tau kat mana
mmg dah ramai org tanam sndiri kan anngur ni...
best la...kalau hubby pun minat sama...

iedaLUVsham said...

kak miela, bley gak, huhuh!!! tq ;)

AshAnas said...

wah, menjadi ye hasil tanaman... blh la bg kami rs sket...

Atiqah said...

wah bagusnye laki pndai wat keje2 tnm ni..suka beno tgk kalo pokok tu menjadi..

Atiqah said...

pokok anggur leh hdup ek kat Ipoh..kalo cmtu kat kuala kngsar leh ke x?

Atiqah said...

kalo kat kuala pon bleh..blk nnt nk try la tnm..hehehe

kakyong said...

wahhh... dah menjalar anggur nyer... pokok anggur kakyong juga yg belum dibuat tempat utk menjalar ni..
abg enal janji naj buat hari sabtu ni.. esok lah tu.. setelah ditunjukkan foto hasil kerja kebet nih...

yg tu pokok malberi... dah ade buah? buah tu boleh makan.. daun tu boleh buat teh..
pokok malberi kakyong dah rimbun tak ditukor2 ke pasu baru pun lagi...

tu yg malas nak update status pokok2 ku...

saddam said...

adeh.. titibe plak terasa nk mkn anggur huhu :p

ziha said...

hmm bagus cik abang kak miela nih..berbudi pada tanah..

ziha said...

tanam sayur pon ok gak..xpyh ler nak bli sayur kat pasar tuh...jimat duit.

ziha said...

Ecehh tqah..nak gak tanam anggur kat blkg uma..pndi ker tnam pkok?heheh

eRiNsZ said...

wahhh hebat hebat nyer..
kami dok mbeli dr pokok orang jer

eRiNsZ said...

dan kami nie mg rajin mnanam LALANG jer..
lagi pon dok umah sewa la kak..

eRiNsZ said...

hehe sbnarnye kami MALAS ler sesangat.... nt dok umah sndri kot hehehehe

Atiqah said...

terliur tgk mangga tu..tiqah suka sgt mkn mangga muda..huhuhu..tmbh2 cicah ngn belacan..adoyai..merembes air liur ni

Atiqah said...

aduh mata dh ngntok ni...pg nnt smbung komen blk la..

Atiqah said...

slmt mlm semua..nnt pg kte race lg k..

ziha said...

Hmm gigh betul la tqah nih..pg2 mcm ni da komen..huhu..sape tak kenal cik tqah kte nih..

ziha said...

Hai Tqah..da tido ker? alehh..br nk race..haha..

ziha said...

Mesti tqah da siap wt prob statment 4 sok ni..huhu..hadoih laa..tak siap lagi kte ni..

iedaLUVsham said...

tak sabo menunggu mangga kak miela..huhuh!!! ;)

asmieyra said...

rajin bag bad bercucuk tanam..ada hsil

asmieyra said...

sis anggur tue kalo menjadi leh jual tue...huhuu..komesial skit

asmieyra said...

huhu..nak bercucuk tanam tp takde tanah..beli jerlahh

Mama Safiyyah said...

bestnya kak....tak yah pi cari kat kedai dah pasni....anggur tak nak buat giveaway ke hehehehe sedap tu......

Berminat untuk order? Sila Nyatakan Tempahan Anda.

Nama :
Email Address:
Nombor Telefon
Alamat
Tempahan
Nyatakan pilihan pesanan anda atau selain dari yang disenaraikan :-
Nyatakan Kuantiti dan Warna Pesanan
Pilihan Penghantaran
Pilihan Pembayaran :
Blog Address (Jika Ada)
Status Pembeli

Get your own free form like this one.

Updated by SyamilaDesign! 2010