Thursday, July 30, 2009

Buah Manggaku Kena Curi

Apa perasaan anda kalau balik2 umah tengok pokok mangga anda licin. Tinggal buah yang dibungkus je. Ada la 10 biji. Yang lain, licin. Patut ke? Cian anak2 ku terutama Bad yang duk timang buah tu tetiap hari. Al maklumla, pokok manggaku rendah je. Setinggi orang dewasa, depa senang2 je duk amik x pikir perasaan empunya nya...masalah nie mmg ku hadapi sebelum2 nie tapi x la depa amik sampai licin. Ni tinggal yg putik je. Daku bengang tahap gaban da nie...nak niat sedekah pun biar la berpada2 nie mencuri...kalau umah ku ada CCTV, daku rakam dan hantar balai polis. Biar deme rasa, ingat curi mangga x leh kena tangkap ke? Ey...tu mencuri gak tu....wah ganasnya daku... Mana x ganas, daku da la x sihat, konon duk berangan nak makan mangga nie kalau masak nanti. Leh la bagi2 kat jiran2 tetangga n saudara mara. Sedang elokla masak time dekat nak raya. Huhuhu...sesungguhnya tahun nie bukan rezeki kami....

16 comments:

mamalieyna said...

Lerr buah mangga pun nak curi...ish2..nak mencuri bio ler bukan benda makan..ish2..tak sekolah kot org yg dok mencuri tu..hemm tu la kan, nak anggap sedekah pun melampau2 lak mencurinyer diorang..huhu..

10 said...

eeemmm... geram gak la... jampi serapah ckit bg org yg curi tu panas tangan x bleh dok diam dh... baru dia tau langit tu tinggi ke rendah... suka ati mak bapak depa je nk curi2 ni...

CuTeMiUt78 said...

ish.. tak patut betul la pencurik ni.. pe kata.. pasang perangkap je kat pokok mangga tu..
kesian bad kempunan nak makan mangga

eRiNsZ said...

cess itew pncuri mg tak skolah...

eRiNsZ said...

klo nak mintak ler... pasang jerangkap sama baru tau...

eRiNsZ said...

best nyer mangga.. teringin lak.
huh naper napsu makan makin bertambah nieh

AshAnas said...

ada lg mangga skrg ni? shira dok cari sgt... ms mengandung dulu, lgsung tak teringin makan mangga, dh bpantang takleh makan la plak... ni dh lama bsalanas ni, teringin la plak... tp dh tak musim la...

AshAnas said...

sian kak iela... kat dusun ayah shira pun habis bua kena curik... rambutan, manggis, durian, dokong... tade pe dah... km dpt rs sikit2 je...

asmieyra said...

sp ponya keja tue...takde prasan ke

asmieyra said...

sib baik ada juga baki..kalo tgh ngidamm terliur ler anak tue kang

asmieyra said...

mannga sure jenis molek tu yg diorg sebat dl..kejammm

saddam said...

ish ish ish... ini ape punye spesis pencurik lah... Sesiape yg ade mangga.. korang manggakanlah mangga korang tuh supaya x kene curik... berbelit sungguh ayat nih.. hehe :p

iedaLUVsham said...

sapa curik?? kurang hasem toi..sabo je la..

iedaLUVsham said...

pencopet rasa buah dulu dari ieda..waa!!!

Atiqah said...

ish2..teruknye..sape la yg curi tu

skin surgery said...

Eating the fruit provides not only fiber but other nutrients not found in the fruit juice. The sugar added to fruit juice is very high. Also it takes 20 apples to squeeze 4 ounces of juice. Yet when you drink 4 ounces you're getting all the calories without the fiber your body needs.

Berminat untuk order? Sila Nyatakan Tempahan Anda.

Nama :
Email Address:
Nombor Telefon
Alamat
Tempahan
Nyatakan pilihan pesanan anda atau selain dari yang disenaraikan :-
Nyatakan Kuantiti dan Warna Pesanan
Pilihan Penghantaran
Pilihan Pembayaran :
Blog Address (Jika Ada)
Status Pembeli

Get your own free form like this one.

Updated by SyamilaDesign! 2010