Tuesday, March 9, 2010

Sedih ... sangat...kenapa depa nie begitu..

Salahkah, cite aku masuk metro...aku ke yang terhegeh2 nak suh wartawan tu wat cite aku... kenapa org luar bersimpati dan memahami namun kaum keluarga dan sanak saudara (tertentu sahaja ye) berfikiran aku ni sekadar nak publisiti murah... apa diorang ingat aku suka ke? Selama sebulan aku fikir perlu ke tidak aku respons .. tp memikirkan kesian wartawan tersebut nak kupas tentang arthiristis..aku setuju..malah banyak info yang wartawan tu dapat pun dari blog aku nie..nape aku x leh tulis luahan aku kat sini ke? sapa mereka semua yang sebuk..aku mmg sakit hati..dah la asyik x sihat..ada lak yang kata aku saja nak cari simpati..mengada2... kalau diorang semua fikir aku mengada2..buat apa aku buat online shoppe...cari pendapatan tambahan..x sihat pun sibuk uruskan stok. ..lepas subuh uruskan anak sekolah, then pegi keje...smbil2 wat keje layan gak sms/ym/email ty ttg cd..keje jalan cam biasa gak..balik keje uruskan anak...kul 10.00mlm uruskan stok, order,packing dsb..then cari baju sekolah / baju keje tuk esok iron ... kul 1-2 pg br tido..tu je rutin harianku..klu pun aku mc, cuti..aku still uruskan juga biz aku...wat pe semua tu..sbb aku nak tolong suamiku..bantu jana pendapatan keluarga... kalau aku mengada2 perlu ke aku buat semua tu...apa dah tak de otak ke? tolongla..sabar aku ada had..cukup time meletup..jangan menyesal.. aku da cukup tertekan dengan kesihatanku...aku x minta simpati sesiapa pun ... kalau korang ingat aku nak minta simpati.. wartawan tu siap tanya sama ada aku kurang duit tuk perbelanjaan rawatan.. korang fikirla.. kalau aku ni jenis nak raih publisiti..nak raih simpati..nak minta sedekah ke... wajar tak aku suh wartawan tu buh no akaun n no tipon aku..sapa2 yang simpati tolong masuk duit kat akaun aku.. aku goyang kaki dapat duit.. korang rasa perluke...tapi aku nie jenis yang berdikari. ada ke semua tu..x de kan..sebab aku x mo dapat duit tanpa berusaha..biar aku susah jangan aku susahkan orang. hei..aku tak heran susah la.. aku penah susah n alami tekanan yang lebih hebat..kalau aku x sabar tak tau la..masa aku mengandungkan badrul. mana korang semua.. tolonglah..aku x minta langsung simpati kornag...jaga je mulut korang semua...aku x heran..aku sakit ke mati ke.. korang jangan peduli..aku x penah minta duit korang..ingat tu..aku x penah minta duit korang.. bukan aku sombong..tp sabar aku da sampai zero.. baru cite cam tu sikit kuar.. perasan yang daku mengada-ngada.. piiirah...

6 comments:

uMMiIRa said...

sabar yea miela...biasa la org ni...sifat hasad dengki sesama kita ni mmg susah nk ubah...apa2 pun moga miela tabah hadapi dugaan Allah ni...setiap yg berlaku ada hikmahnya...

temp. housewife said...

begitulah selalunya Iela. kdg2 ada ahli keluarga sendiri yg tak faham keadaan kita. Org luar pula yg lebih memahami. banyak2 berdoa, serahkan semua pd Allah.

10 said...

sabar byk2 ya kak iela... ujian Allah pada kak iela tu... mulut tempayan mmg boleh ditutup tapi mulut manusia mmg payah...

abaikan la depa2 tu... kita yg sakit tau la camna rasanya... cuba Allah turunkan penyakit tu kat depa... camna lak perasaan depa...

apa yg penting kak iela banyakkan bersabar dan ingat Allah selalu ya... mudah2an kesakitan yg kak iela alami tu cepat sembuh ya...

ash said...

kak.. sabar yea.... ALLAH tak menguji lebih dari apa yg kita mampu... saya yakin akak leh laluinya...amin...

zaid.onn said...

sapa yg mulut cabul ni kak la????, ni nk tanya maksu da blk?? mak ckp maksu ada kat kl. psl itoon nk dtg umah ari jumaat ni... dan berikut adalah tempahan sempena kedatangan org. huhuhu org nk mkn nasi ayam..... huks huks huks... hihi pastu nk ikan pekasam waktu ari ahad waktu nk blk tu, nk bg tuan umah itoon. pastu kak la g mana2 tak hujung minggu ni jom bwk anak jin 3 ketul tu g jln2 hihihi.... boleh le ilangkn tension kak la tu.... lg pun kn cuti sekolah.

Yan said...

salam akak..
betul jugak kan.. klu saje nak raih simpati orang.. mesti ade tertera no akaun akak macam slot 'bersamamu' tu..
tp ni tak.. dia keluarkan artikel tu juz pendedahan tentang penyakit y akak alami..
klu tak nak bersimpati sekalipun.. jgnla ditambah tekanan orang tuh..

Hope kak iela terus kuat..

Berminat untuk order? Sila Nyatakan Tempahan Anda.

Nama :
Email Address:
Nombor Telefon
Alamat
Tempahan
Nyatakan pilihan pesanan anda atau selain dari yang disenaraikan :-
Nyatakan Kuantiti dan Warna Pesanan
Pilihan Penghantaran
Pilihan Pembayaran :
Blog Address (Jika Ada)
Status Pembeli

Get your own free form like this one.

Updated by SyamilaDesign! 2010