Sunday, January 9, 2011

Seb baik x kena tahan wad...huhuhu...

Alkisahnya, daku mmg x sht je minggu nie...dan sakit sendi n urat tu da jadi pakej lengkap bersama bengkak2 tangan dan kaki.. tapi pertama kali sejak 2 thn ni, tiba2 daku x ley pijak... bila pijak je sakit yg tak terperi di buku lali, lutut, pangkal paha dan pinggang..aduh..jadi cam OKU jap.. sampai cik abg bg tongkat tuk jalan.. dan selang sejam jari kaki, dan keseluruhan kaki kananku bengkak, sembab.. daku baring je la...mak da mula bising suh g hospital.. takut apa2 hal..pada daku biasa la tu..mmg risiko sakitku gitu.. namun memandangkan mak da mula emosi...daku gagah gak la mandi n bersiap..dlm kul 11 lebih depa bw daku g unit kecemasan Hospital Ipoh.. org x la ramai sangat tp agak lambat menunggu giliran.. yg lebih x syok..depa siap amik kerusi roda..aduh sungguh daku malu... malangnya setelah menunggu lama ... baru giliranku tiba.. percaya x..x smpi 2 minit doktor check... just ty SAKIT APA? then daku gtau la.. "saya mmg mengidap Rheaumatiod Arthristis...biasa setakat sakit2 sendi je tp hr ni tiba2 x ley jalan n pijak"...then dia tulis pe tah kat kad..dia ty g..SO BL JUMPA DR WAHI (pakar rheaumatiod)..then daku jwp.."sepatutnya minggu lepas..tp Dr Wahi x de, ada mesy..so Dr Ong yg rawat"..x byk cite dia gtau.. OK..SAMBUNG UBAT YG ADA...SY BG UBAT TAHAN SAKIT DAN INJEKTION UTK KRGKAN SAKIT TU...laaa...tu je...first time doktor langsung x tengok kakiku yg sakit malah x sentuh langsung..uiskk...unit kecemasan pe nie...daku pun mmg x mo g...bila tgk mak da emosi..daku paksa gak diri..ye r..nnt buatnya jadi pa pe..x pasal daku dipersalahkan... on other side..daku lega la gak..sbb x kena tahan wad...riso beb..bkn pe..anak2 sekolah...da r daku mc 3hr berturut2.. klu tahan wad..aduhai..betapa kelam kabut hidupku...so ada hikmah la gak doktor tu rawat sambil lewa...heheheh...

Kesan dr injektion tu...aduhai..tanganku x ley angkat...sakit..tp kaki ku better..x de la guna tongkat lg..da ley jalan walaupun terhencot2... mmg daku riso gak..sbb x penah2 jd cam ni.. terbayang2 info yg RA boleh bw ke lumpuh...nauzubillah.....mlm td x lena tido...sakit sgt kat kaki n pinggang...x tau kul bape terlena.. bangun pagi td better...da boleh g sidai kain kira ok la kan..alhamdulillah...

Apa pun daku mmg takut nak berhadapan masa ke depan nie...adakah positif atau lebih teruk g... ye r dgn kenyataan Dr Ong yg bersembang sesama sendiri (mcm daku x faham omputih je..) ms scan daku siap cakap "sooner or later she'll get an SLE"...pergh..mcm bom atom meletop kat telinga daku...sbb daku tau kalau daku dpt RA dan SLE...mmg antibodi ku kian hari kian lemah..x ley jangka apa kan jadi kedepan nnt... apa pun daku berharap ia x jadi kenyataan..sbb bukan senang daku nak berhadapan dengan kenyataan itu...

Moga tahun 2011 memberikan daku kegembiraan dan kesihatan dan membawa pergi laraku...

2 comments:

kakyong said...

ohhoo, x reti nak cakap apa...
bawa2 lah berehat & makan ubat apa yg patut...

take care yer..

Miela77 said...

kakyong...ku lg speechless...huhuhu

Berminat untuk order? Sila Nyatakan Tempahan Anda.

Nama :
Email Address:
Nombor Telefon
Alamat
Tempahan
Nyatakan pilihan pesanan anda atau selain dari yang disenaraikan :-
Nyatakan Kuantiti dan Warna Pesanan
Pilihan Penghantaran
Pilihan Pembayaran :
Blog Address (Jika Ada)
Status Pembeli

Get your own free form like this one.

Updated by SyamilaDesign! 2010