Friday, September 28, 2012

PEMBENTANGAN BAJET 2013 - BONUS 2 BULAN GAJI KEPADA KAKITANGAN AWAM

Bonus Kakitangan Awam 2 Bulan Kata Cuepacs @AliHamsa55 @NajibRazak

PUTRAJAYA - Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr Ali Hamsa enggan mengulas mengenai pemberian bonus kepada penjawat awam dalam Bajet 2013 yang dijadual  dibentangkan 28 September nanti, sebaliknya meminta semua pihak menunggu hari  pembentangan tersebut.

"Kita tunggulah 28 haribulan ni. Saya rasa setiap bajet memang bajet terbaik. Kita tunggu saja pada hari bajet nanti," katanya mengenai jangkaan terhadap bajet tersebut kepada pemberita selepas melawat Wisma Putra di sini hari ini.

Ali diminta mengulas mengenai permintaan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) untuk diberi bonus dua bulan gaji dalam bajet berkenaan.

Mengenai lawatan itu, Ali berkata, ia sebahagian daripada aktiviti 'turun padang' yang dipraktikkannya dalam usaha untuk mendekati pegawai kerajaan serta mengambil berat mengenai kebajikan mereka.

"Saya sangat berpuas hati dengan apa yang dilakukan di Wisma Putra. Saya rasa pegawai di sini berkaliber dan mempunyai pengalaman yang luas dari segi hubungan diplomatik dan menjalankan tugas-tugas mereka dengan cemerlang," katanya

Ps* Kalau benar apa yang di kata kami sebagai kakitangan kumpulan sokongan akan menyambut baik saranan Perdana Menteri Malaysia untuk memberi bonus 2 bulan kepada kakitangan awam.

Dan kami menyeru bahawa DS Najib
Tun Razak pertimbangkan elaun perumahan bagi kumpulan sokongan. #KamiSokongPM

Tuesday, September 25, 2012

Tips Kurangkan Sakit Leher (Info Menarik)

Apabila sakit leher, yang mampu dilakukan hanya memandang ke depan dan jika ingin melihat ke sisi, keseluruhan tubuh terpaksa digerakkan. Ramai mengabaikan sakit di leher kerana beranggapan lama-kelamaan, ia hilang sendiri tanpa perlu dirawat. Bagaimanapun, penting untuk kita memberi perhatian terhadap sakit dialami sebelum keadaan menjadi lebih memudaratkan manakala kos untuk merawatnya pula meningkat. Ketahui tips kurangkan sakit leher.




1. Melakukan senaman leher. Menjaga pergerakan leher penting kerana ia membantu mencegah masalah jangka panjang. Senaman mudah dapat membantu menguatkan otot leher dan memperbaiki rangkaian pergerakan anda.


2. Lakukan terapi haba. Dalam tempoh 48 jam pertama selepas mengalami sakit leher, lakukan urutan ais selama lima lima hingga 10 minit di kawasan terjejas.


3. Untuk sakit yang berlangsung 48 jam atau lebih, tuam di kawasan terjejas untuk membantu mengurangkan kesakitan dan melonggarkan otot.


4. Tidur dengan bantal dalam kedudukan lebih tinggi pada waktu malam bagi menyokong leher.


5. Memakai pendakap leher. Ini digunakan hanya di bawah pengawasan ahli fisioterapi dan dalam masa singkat (dua hingga empat hari).Pengambilan parasetamol atau ibuprofen boleh membantu melegakan kesakitan. Jika sakit berterusan, segera dapatkan rawatan doktor. Mereka mungkin boleh merujuk anda kepada ahli fisioterapi jika perlu.Lakukan senaman, termasuk senaman leher, jika anda duduk dalam satu kedudukan untuk jangka masa panjang di depan komputer hingga membebankan otot di bahu dan leher.Selain itu, selalu regangkan lengan, pergelangan tangan dan jari atau bangun dan berjalan-jalan jika keletihan otot bagi mengelak ketegangan dan kecederaan yang mungkin berlaku.Cara duduk yang tidak betul, terutama ketika bekerja di depan komputer, boleh membebankan bahagian atas badan, sekali gus menyebabkan sakit belakang dan bahu. Langkah mengelakkan sakit leher ialah betulkan postur badan ketika duduk.

Melaraskan postur tubuh anda dapat membantu melegakan sakit belakang iaitu:

Berdiri
1. Berdiri tegak dengan kepala menghadap ke depan.
2. Pastikan belakang anda lurus.
3. Mengimbangi berat badan anda sama rata pada kedua-dua kaki.
4. Pastikan kaki anda lurus.
5. Duduk.Duduk tegak
6. Pastikan kaki anda rata di atas lantai. Anda mungkin mendapati kusyen kecil berguna untuk menyokong belakang anda.Mengangkat dan mengendalikan baran
gMulakan dengan kaki anda iaitu sebelah kaki sedikit ke depan untuk mengekalkan keseimbangan.
7. Apabila mengangkat, bengkokkan sedikit belakang, lutut dan pinggul anda, tetapi tidak berbongkok atau mencangkung. Kaki anda harus menampung tekanan.

Since daku kerap hadapi mslh ni..daku nk share kt sini..moga info ni membantu kwn2 ye..

Credit to Pen Patah Blog..

Tuesday, September 11, 2012

Amirah & UPSR

Tiba2 teringin nk menulis di blog yg bersawang nieh..sebabnya hatiku libang libur mengenangkan Amirah yg sedang menduduki Peperiksaan UPSR yang berlangsung hari ini hingga Khamis nanti. Tidak banyak yang boleh ku harapkan padanya memandangkan masalah ADHDnya tu..namun melihatkan perkembangan yang positif semasa peperiksaan percubaan yg lepas membuatkan daku berangan2 menjadi salah seorang ibu yg berkongsi kegembiraan apabila si anak mendapat 5A dalam UPSR.."Apakah angan2 ku ini menjadi kenyataan...hanya DIA yg lebih tahu...namun daku harap agar Amirah menjawab dengan baik dan berusaha dengan gigih demi merealisasikan impian mama ye..sapa tahu tiba2 masuk dalam paper..SEORANG PELAJAR ADHD BERJAYA MENDAPAT 5A DALAM UPSR....wah mama org yg paling berbangga...amin."

Monday, September 10, 2012

Alpha Lipid SD2 – Cara Menguruskan Badan Secara Sihat

Alpha Lipid SD2 – Cara Menguruskan Badan Secara Sihat


Lemak bukan dicipta untuk menyusahkan manusia, lebihan lemak adalah kesan daripada gaya kehidupan anda yang tidak terkawal, dengan sikap gaya hidup yang mengambil mudah dari segi kawalan makanan yang tidak sihat dan tidak menentu menyumbang kepada masalah kegemukkan (obesiti) sehingga boleh membahayakan kesihatan dan mengundang berbagai jenis penyakit.

Apakah Alpha Lipid SD2?

Alpha Lipid SD2
Alpha Lipid SD2 adalah produk pelangsingan yang terkenal di New Zealand dan dipasarkan di Malaysia.
Program pelangsingan Alpha Lipid Slimdiet 2 diformulakan berdasarkan kepada konsep penyimpanan protein dan diet ketogenik yang telah dikaji secara klinikal oleh sekumpulan ahli perubatan daripada Harvard Medical Universiti dimana penyelidikan yang dilakukan didapati berjaya dan selamat.
Terbukti program ini bejaya menurunkan 6000 tan lemak diseluruh dunia dan memegang catatan di World Guiness Book Record.
Susu Alpha Lipid SD2 bukan sejenis makanan gantian tetapi ianya merupakan makanan tambahan dimana anda tidak perlu berlapar dan meninggalkan rutin harian.
Berfungsi mempercepatkan penurunan berat badan dengan efektif dan mengekalkan bentuk badan dalam jangkamasa yang panjang. Jangkamasa masa penurunan dengan cara pemakanan yang teratur mampu menurunkan berat badan 2-5kg seminggu

Formula Terbaru Alpha Lipid SD2

Alpha Lipid SD2 diasaskan dengan protein isolat yang diasingkan dari kacang soya dan membekalkan protein yang berkualiti tinggi yang setara dengan susu dan telor tetapi bebas dari lemak dan kolestrol.
Ia juga mengandungi ekstrak daun teh hijau, vitamin, zat galian, mineral, dan asid lemak yang diperlukan dalam jumlah yang seimbang.
Ia memberikan kesan kekenyangan yang lebih lama kerana telah ditambah fiber dan membantu sistem perkumuhan selain mencuci dinding usus.

Kelebihan Kandungan Alpha Lipid Slimdiet II

Membantu meninggikan metabolisma dan meningkatkan penggunaan tenaga disamping membakar lemak yang berlebihan. Ianya juga mengurangkan berat badan secara semulajadi tanpa kesan negatif kerana bahan-bahan yang digunakan adalah dari kandungan zat-zat makanan yang seimbang yang tidak merbahaya untuk kesihatan.
Tambahan serat dapat membantu melawaskan sistem penghadaman dengan baik, spontan, dan memberi rasa kenyang lebih lama tanpa menahan lapar, ianya dapat mengelakkan penyakit gastrik. Formula protein yang tinggi juga dapat memperbaiki jisim otot dengan menyerapkan nutrien-nutrien dan vitamin yang lebih baik.
Setiap gelas mempunyai nutrien semulajadi yang mengurangkan risiko kanser, sakit jantung, darah tinggi, kencing manis, dan menyingkirkan toksik dalam badan.
Alpha Lipid Slimdiet II mengandungi kolustrum yang mampu meninggikan sistem pertahanan badan dan secara semulajadi dapat membantu badan anda dalam proses pembakaran lemak.

Fungsi Alpha Lipid Slimdiet 2

  • Tiada ketagihan kepada makanan karbohidrat dan manis dengan itu dapat mengawal kandungan gula dalam badan atau darah dengan lebih baik.
  • Merangsang tindakbalas insulin yang berkesan dan tiada keletihan ketika berdiet dan membuatkan badan lebih bertenaga tanpa perlu melakukan senaman fizikal yang berlebihan untuk mengawal kalori yang biasanya mengambil masa agak lama. Program penurunan berat badan ini juga lebih menjimatkan dimana kos per kg adalah lebih murah dan efektif.
  • Tidak akan ada masalah pengenduran pada otot atau kulit ketika proses penurunan berat badan berlaku malah akan memberikan tone kulit yang baik dan mantap.
  • Alpha Lipid Slimdiet 2 ianya satu proses penurunan berat badan yang selamat, sihat, dan efekif kerana ianya bersumber alam dalam masa yang sama merawat simpton dalam badan.

Berminat Mencuba Alpha Lipid SD2?

Sekarang sudah ramai yang menjadi pengedar dan mempromosikan produk Alpha Lipid SD2 kerana keberkesanannya dalam menguruskan berat badan serta mendapatkan bentuk badan yang ideal, cantik, dan menarik.
Jika anda berminat untuk mencuba Alpha Lipid SD2, anda boleh dapatkannya melalui Puan Miela - SMS/Whatsapp 011-13394877. Harga Bukan Ahli RM180/tin, Ahli RM150/tin.Tawaran Istimewa??? Hubungi Segera...MOS pasti boleh...go diet go...

Berminat untuk order? Sila Nyatakan Tempahan Anda.

Nama :
Email Address:
Nombor Telefon
Alamat
Tempahan
Nyatakan pilihan pesanan anda atau selain dari yang disenaraikan :-
Nyatakan Kuantiti dan Warna Pesanan
Pilihan Penghantaran
Pilihan Pembayaran :
Blog Address (Jika Ada)
Status Pembeli

Get your own free form like this one.

Updated by SyamilaDesign! 2010